lørdag 2. august 2008

Da er Norse Grid på plass


Som et eksperiment har jeg nå klargjort min egen grid. Den går på min egen server over normal ADSL linje så responstiden er ikke all verden.

Jeg har laget den slik at den kan nås fra internet fro de som er/blir invitert og den kjøres lokalt f.eks. i et klasserom eller et lan-party.

OpenSimulator er jo fortsatt på Alpha stadiet. Det innebære at det fremdeles er mange feil og mangler her, men den begynner å ta form, og de grunnleggende tingene er det mulig å kjøre her.

Jeg har laget og terraformet 8 regioner i øyeblikket. De henger sammen og danner det kontinentet som du ser på bilde. Min server er ikke på noen måte i stand til å håndtere en så stor grid om det skulle bli mye aktivitet her, men som en start er det mer enn godt nok.

Jeg kommer til å forsøke å ha serveren opp 24/7 med unntak av planlagte stopp eller vedlikehold.

Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg.

Ingen kommentarer: