tirsdag 5. august 2008

Terreng generering kan også gjøres utenfor Clienten.


Jeg har valgt å lage terrenget på de 4 regionene som henger sammen utenfor SecondLife klienten. Dette har sammenheng med at det er lettere å få det pent og også lettere å få det til å se mer naturtro ut.

Jeg bruker L3DT fra Bindysoft. De har en gratisversjon (std) som er helt ok til mitt formål. Disse 4 sammensatte øyene ble omtrent slik denne gangen. Jeg bruker skjønn og øye når jeg forsøker å få frem en form som ser naturtro og samtidig blir praktisk og bygge videre på. Det blir litt frem og tilbake, men du har igjen for det senere.

Slik ser høydemappen ut i verktøyet under arbeidet, og det siste bilde viser hvordan dette kan vurderes i 3D mens du holder på. Det er også mulig å endre fra 3D vinduet. Det kan være veldig praktisk for å foreta små justeringer.

Ingen kommentarer: